LA LLUM
A LA CLASSE DE CIÈNCIA FACILITEM SITUACIONS D’ENSENYAMENT I APRENENTATGE, AMB LA FINALITAT D’AJUDAR L’ALUMNAT A EXPLICAR-SE QUÈ PASSA AL SEU VOLTANT.
REQUEREIX QUE NENS I NENES VEGIN, MANIPULIN I EXPERIMENTIN, CONJUNTAMENT OBJECTES I FENÒMENS DE L’ENTORN, QUE OBSERVIN, PARLIN, FACIN UNA INTERPRETACIÓ I ELABORIN MODELS EXPLICATIUS AMB LA AJUT DE L’ADULT PER INTERPRETAR LES SEVES ACTUACIONS.
EN EL PRIMER TRIMESTRE HEM TREBALLAT I EXPERIMENTAT AMB LA LLUM.
LA LLUM ÉS UN FENOMEN BEN CONEGUT I QUE ENS ACOMPANYA A TOT ARREU, PERÒ QUE NO ES POT TOCAR, NI AGAFAR, SEMBLA BEN MÀGICA.
LA LLUM PROVÉ SEMPRE D’UNA FONT (UNA BOMBETA, EL SOL, EL FOC..).
LA LLUM ES TRANSMET EN LÍNIA RECTA.
LA LLUM ÉS LA RESPONSABLE DELS COLORS, ÉS A DIR, SENSE LLUM NO HI HA COLORS.
ANOMENEM “LLUM BLANCA” A LA TOTALITAT DE LLUM QUE PODEM VEURE (ESPECTRE VISIBLE) I NEGRE A L’ABSÈNCIA DE LLUM.
HEM BARREJAT LLUMS DE COLOR I HEM VIST COM CANVIAVEN ELS COLORS.
NOMÉS HI HA OMBRA ALLÀ ON HI HA LLUM. ES POT FER GRAN I PETITA, EN FUNCIÓ DE LA DISTÀNCIA DEL OBJECTE I EL FOCUS DE LLUM.
ELS OBJECTES ES COMPORTEN DIFERENT DAVANT LA LLUM: TRANSPARENTS, OPACS , TRANSLÚCIDS.
ELS MIRALLS REBOTEN LA LLUM.
HEM EXPERIMENTAT AMB EL NOSTRE COS, AMB OBJECTES, MIRALLS, LLANTERNES, FOCUS, EL SOL…
AQUÍ TENIU UNA PETITA MOSTRA DE LES NOSTRES EXPERIÈNCIES
dimarts, 20 de gener del 2015
dimecres, 14 de gener del 2015
FESTA D'ANIVERSARI !!!!
Per fi ja ha arribat el Gener !!! i lafesta d'aniversari hem celebrat.
Unes creatives medalles hem fet amb fang i penjades del coll les hem portat. En elles hem posat el número 4 o 5 segons els anys que tenim.
P4-B- HEROIS I HEROÏNES
P4-A- ELS ENCANTERIS
Unes creatives medalles hem fet amb fang i penjades del coll les hem portat. En elles hem posat el número 4 o 5 segons els anys que tenim.
P4-B- HEROIS I HEROÏNES
P4-A- ELS ENCANTERIS
dijous, 8 de gener del 2015
JA HEM FET EL PRIMER TRIMESTRE!
ESTIMADES FAMÍLIES, COM PASSA EL TEMPS!! TANT SOLS FA QUATRE MESOS ELS NOSTRES ALUMNES CANVIAVEN TOTALMENT D'ESCENARI ESCOLAR. MOLTES NOVETATS ALHORA, JUST DESPRÉS D'UNES LLARGUES VACANCES D'ESTIU! AQUESTS PETITS VALENTS VAN TRASPASSAR PROU RÀPID AQUEST BOSC D'INCERTESES ACOMPANYATS AMB UN FORT RECOLZAMENT EMOCIONAL, MOLTA COMPRENSIÓ I UNA CURADA ATENCIÓ PER PART DELS MESTRES. I, EN AQUEST CAMÍ, VOSALTRES, LES FAMÍLIES, HEU ESTAT INDISPENSABLES PER FACILITAR EL CANVI. GRÀCIES DE NOU!
HAN AVANÇAT MOLT EN AQUEST TEMPS, NO NOMÉS EN CONFIANÇA EN L'ENTORN SI NO QUE TAMBÉ HAN ANAT INCREMENTANT LA CONFIANÇA EN SI MATEIXOS, MITJANÇANT AVANÇOS A LA SEVA AUTONOMIA PERSONAL, I EL DESENVOLUPAMENT PROGRESSIU DE CAPACITATS I HABILITATS, ESPECIALMENT PSICO-MOTRIUS I EXPRESSIVES.
COM A MESTRES TUTORES, HEM DONAT MOLTA IMPORTÀNCIA AL JOC COM A MITJÀ NATURAL DE CREIXEMENT DE LA SEVA EDAT, TANT AMB ACTIVITATS DE JOC LLIURES COM PAUTADES, QUE ENS HAN PERMET CONÈIXER-LOS I OBSERVAR LA SEVA EVOLUCIÓ PER PODER OFERIR-LOS ACOMPANYAMENTS MÉS PERSONALITZATS.
TOT SEGUIT VEUREU UNA MOSTRA GENERAL DEL QUE HEM FET:
- EL PERÍODE D'ADAPTACIÓ I EL JOC DE CONVERTIR-SE EN PRINCESES, FADES, PIRATES O CAVALLERS.
- RACONS DE JOC I RACONS D'ACTIVITATS GUIADES AMB UNA MESTRA, CADA VEGADA MÉS COMPLEXOS EN FUNCIÓ DEL DESENVOLUPAMENT D'HABILITATS MENTALS: JOC SIMBÒLIC, LÒGIC, CREATIU, PUZZLES, SEQÜÈNCIES TEMPORALS, SÈRIES, CLASSIFICACIONS, COMPOSICIÓ NUMÈRICA, INICIACIÓ A RETALLAR, ETC
- OPERACIONS I CÀLCUL MENTAL AMB MATERIAL DE SUPORT MANIPULATIU I CONCRET (QUINZET).
- TREBALL ESPECÍFIC DE MOTRICITAT FINA, DE MANERA CREATIVA I LÚDICA, LLIURE O DIRIGIDA, TOT APROFITANT SITUACIONS ENTRE COMPANYS COM QUAN ES CORDEN O S'AJUDEN A CORDAR ELS BOTONS DE LA BATA.
- LA COHESIÓ AFECTIVA, EL BENESTAR EMOCIONAL I EL REFORÇ D'HABILITATS DE PENSAMENT (COR I CAP).
- TREBALL ESPECÍFIC DE DISCRIMINACIÓ FONÈTICA, DE GRAFEMES I DE NOMS, APROFITANT SITUACIONS QUE ES DONEN DE MANERA ESPONTÀNIA O QUE SORGEIXEN EN ESDEVENIMENTS COM LA LLISTA DELS QUE ANAVEN D'EXCURSIÓ.
- INTRODUCCIÓ A LA LECTO-ESCRIPTURA MITJANÇANT ELS CONTES, TREBALLANT, A MÉS, L'EXPRESSIÓ ORAL, CORPORAL I EMOCIONAL.
I MOLTS MOMENTS MÉS!
P4-A ENCANTERIS:
P4-B HEROIS I HEROÏNES:
ELS NOSTRES CONTES:
HAN AVANÇAT MOLT EN AQUEST TEMPS, NO NOMÉS EN CONFIANÇA EN L'ENTORN SI NO QUE TAMBÉ HAN ANAT INCREMENTANT LA CONFIANÇA EN SI MATEIXOS, MITJANÇANT AVANÇOS A LA SEVA AUTONOMIA PERSONAL, I EL DESENVOLUPAMENT PROGRESSIU DE CAPACITATS I HABILITATS, ESPECIALMENT PSICO-MOTRIUS I EXPRESSIVES.
COM A MESTRES TUTORES, HEM DONAT MOLTA IMPORTÀNCIA AL JOC COM A MITJÀ NATURAL DE CREIXEMENT DE LA SEVA EDAT, TANT AMB ACTIVITATS DE JOC LLIURES COM PAUTADES, QUE ENS HAN PERMET CONÈIXER-LOS I OBSERVAR LA SEVA EVOLUCIÓ PER PODER OFERIR-LOS ACOMPANYAMENTS MÉS PERSONALITZATS.
TOT SEGUIT VEUREU UNA MOSTRA GENERAL DEL QUE HEM FET:
- EL PERÍODE D'ADAPTACIÓ I EL JOC DE CONVERTIR-SE EN PRINCESES, FADES, PIRATES O CAVALLERS.
- RACONS DE JOC I RACONS D'ACTIVITATS GUIADES AMB UNA MESTRA, CADA VEGADA MÉS COMPLEXOS EN FUNCIÓ DEL DESENVOLUPAMENT D'HABILITATS MENTALS: JOC SIMBÒLIC, LÒGIC, CREATIU, PUZZLES, SEQÜÈNCIES TEMPORALS, SÈRIES, CLASSIFICACIONS, COMPOSICIÓ NUMÈRICA, INICIACIÓ A RETALLAR, ETC
- OPERACIONS I CÀLCUL MENTAL AMB MATERIAL DE SUPORT MANIPULATIU I CONCRET (QUINZET).
- TREBALL ESPECÍFIC DE MOTRICITAT FINA, DE MANERA CREATIVA I LÚDICA, LLIURE O DIRIGIDA, TOT APROFITANT SITUACIONS ENTRE COMPANYS COM QUAN ES CORDEN O S'AJUDEN A CORDAR ELS BOTONS DE LA BATA.
- LA COHESIÓ AFECTIVA, EL BENESTAR EMOCIONAL I EL REFORÇ D'HABILITATS DE PENSAMENT (COR I CAP).
- TREBALL ESPECÍFIC DE DISCRIMINACIÓ FONÈTICA, DE GRAFEMES I DE NOMS, APROFITANT SITUACIONS QUE ES DONEN DE MANERA ESPONTÀNIA O QUE SORGEIXEN EN ESDEVENIMENTS COM LA LLISTA DELS QUE ANAVEN D'EXCURSIÓ.
- INTRODUCCIÓ A LA LECTO-ESCRIPTURA MITJANÇANT ELS CONTES, TREBALLANT, A MÉS, L'EXPRESSIÓ ORAL, CORPORAL I EMOCIONAL.
I MOLTS MOMENTS MÉS!
P4-A ENCANTERIS:
P4-B HEROIS I HEROÏNES:
ELS NOSTRES CONTES:
LA FESTA MÉS DESITJADA "EL NADAL "
PER COMENÇAR A GAUDIR D' AQUESTA FESTA TAN CONEGUDA PRIMERAMENT HEM FET UNES TAPES D'ÀLBUM BEN MAQUES I DIVERTIDES PERQUE ENS HEM POGUT PINTAR LES MANS DE BLANC. I UN REGALET PER A LA FAMÍLIA , PER A GUARNIR LA TAULA EL DIA DE NADAL.
HEM HAGUT DE BUSCAR EL TIÓ QUE ESTAVA AMAGAT AL PATI, DESPRÉS D'ABRIGAR-LO BÉ LI HEM DONAT DE MENJAR PER A QUÈ UNS DIES DESPRÉS AMB AJUDA D'UN BASTÓ I UNA CANÇÓ ENS PUGUI CAGAR UNS REGALETS.,
PARE NOËL I REIS MAGS ESTAN A PUNT D'ARRIBAR I REGALS ENS DONARAN, PERÒ ABANS HEM FET UNA CARTA GEGANT PER A DESITJAR-LIS: BON NADAL!!!
ALS REIS ELS HI HEM DONAT I UNA COSETA ENS HAN REGALAT.
NADALA I POESIA TAMBÉ HEM CANTAT.
PER ACABAR UN BON ESMORÇAR DE NADAL HEM FET AMB NEULES, TURRÓ DE XOCOLATA I GALETES PERÒ SOBRETOT AMB TOTS ELS NOSTRES COMPANYS DE P4.
dimarts, 23 de desembre del 2014
CANTADA DE NADALES
Ahir va tenir lloc al centre la segona edició de la Cantada de Nadales. A continuació podeu veure un petit vídeo si cliqueu a la imatge. El nostre especial agraïment a la Quima, que ha organitzat i executat amb tant d'èxit aquest projecte. Gràcies també per la seva col·laboració als tutors, la Pilar G. i Montse M.
divendres, 28 de novembre del 2014
JA HA ARRIBAT LA TARDOR... ÉS EL TEMPS DE LES CASTANYES...
HEM CREAT ENTRE TOTS EL “RACÓ
DE LA TARDOR” TOT PLE DE FULLES DIFERENTS, PINYES, FRUITS, BOLETS, AGLANS...
FINS I TOT CUCS! (HEM APRÉS MOLT DE LA VIDA DELS CUCS QUE VA PORTAR EL MARTÍ)
TAMBÉ HEM FET MANUALITATS: HEM ESTAMPAT FULLES AMB PINTURA PER FER UN GRAN ARBRE MURAL QUE DECORA ELS NOSTRE PASSADÍS, HEM FET UNA MÀSCARA FULLA AMB PAPERS DE COLORS DE TARDOR, HEM APRÉS POEMES I ENDEVINALLES, HEM CANTAT MOLT I HEM FET UNA BONA FESTA! (PERÒ AIXÓ HI ÉS EN UNA ALTRA NOTA)
TAMBÉ HEM FET MANUALITATS: HEM ESTAMPAT FULLES AMB PINTURA PER FER UN GRAN ARBRE MURAL QUE DECORA ELS NOSTRE PASSADÍS, HEM FET UNA MÀSCARA FULLA AMB PAPERS DE COLORS DE TARDOR, HEM APRÉS POEMES I ENDEVINALLES, HEM CANTAT MOLT I HEM FET UNA BONA FESTA! (PERÒ AIXÓ HI ÉS EN UNA ALTRA NOTA)
dimarts, 4 de novembre del 2014
LA CASTANYADA
AQUEST ANY PER A LA CASTANYADA NO HEM FET PANELLETS SINÓ UN SIMBÒLIC ANIMALET DE LA TARDOR: "EL CARGOLET". HEM PINTAT DE XOCOLATA EL PEU DEL CARGOL, LI HEM ENGANXAT LA CLOSCA I PER ACABAR HEM AFEGIT LES DUES BANYES.
QUÈ BO ESTAVA EL XOCOLATA I QUÈ BONIC EL CARGOLET !!!
A LA TARDA HEM FET UNA FESTETA AL PATI, BALLANT I CANTANT LES CANÇONS QUE LA QUIMA ENS HA ENSENYAT, TOTS VESTITS DE CASTANYERS I CASTANYERES.
DESPRÉS HEM MENJAT ENSAIMADES I MELINDROS.
QUIN DIA TAN ESPECIAL !!!
QUÈ BO ESTAVA EL XOCOLATA I QUÈ BONIC EL CARGOLET !!!
A LA TARDA HEM FET UNA FESTETA AL PATI, BALLANT I CANTANT LES CANÇONS QUE LA QUIMA ENS HA ENSENYAT, TOTS VESTITS DE CASTANYERS I CASTANYERES.
DESPRÉS HEM MENJAT ENSAIMADES I MELINDROS.
QUIN DIA TAN ESPECIAL !!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
-
Bon dia nens i nenes de 4t! Com han anat aquests dies? Estem convençudes que ho esteu fent superbé. Ara més que mai, heu de ser pacients...
-
Bona tarda nens i nenes de 4t! Què tal van aquests dies? Esteu fent les feines que us vàrem enviar? I l’experiment per veure la impo...
-
Bon dia nens i nenes de 4t! Avui havíem de fer canvi a snappet però hem pensat que ho farem el proper dilluns i així totes les pro...
VIDEO VOLEIBOL 6è
A Educació Física ens ha vingut Fernando a ensenyar-nos un esport maquíssim, el Voleibol! Dona una ullada. Mira que bé ens ha sortit.
